پرش لینک ها

ساختار تیم دیجیتال مارکتینگ به همراه تعاملات آنها

مهمترین رکن موفقیت شرکت‌ها برندینگ، فروش آنلاین و حضور در فضای رقابتی آنلاین است و در این بین داشتن تیم بازاریابی دیجیتال حرفه‌ای اهداف شرکت را زودتر محقق می کند. تیمی متشکل از اعضای متخصص که هر کدام بخشی از وظایف را به بهترین شکل انجام می دهند. در ادامه با ساختار یک تیم دیجیتال مارکتینگ آشنا می شویم. اعضا و تیم های معرفی شده می توانتد بر اساس سایز شرکت متفاوت باشند یا هر کدام از اعضا چندین وظیفه و پوزیشن شغلی را پوشش دهند.

تیم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که مردم از خدمات فروش آنلاین استفاده کنند از کمبود وقت تا به رصفهنبودن هزینه حمل و نقل و درگیری در ترافیک گرفته تا سادگی خرید آنلاین. اهمیت بازاریابی دیجیتال و تمامی فرایندهای که در این حوزه انجام می‌شود، بر کسی پوشیده نیست. برای داشتن بالاترین کیفیت در زمینه بازاریابی که به واسطه اینترنت انجام می‌شود، نیاز به حضور افرادی متخصص است که زیر نظر مدیر ارشد، اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می دهند.

فعالیت‌های مانند ایمیل مارکتینگ، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و وب‌سایت‌ها و… از جمله فعالیت هایی هستند که اعضای تیم مارکتینگ در جهت رسیدن به اهداف سازمان باید انجام دهند.

داشتن روحیه تیمی و خلاقیت از مهم‌ترین ویژگی‌های افرادی است که برای فعالیت در این تیم باید در نظر داشت. نقش های اساسی اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ را ببینید:

  • نقش اساسی در یک تیم بازاریابی دیجیتال
    • مدیر بازاریابی دیجیتال
    • مدیر حساب دیجیتال
    • استراتژیست بازاریابی محتوا
    • متخصص SEO
    • برنامه ریز رسانه های دیجیتال
    • مدیر عملیات تبلیغات
    • متخصص بازاریابی عملکرد
    • مدیر رسانه های اجتماعی
    • مدیر اجتماعی رسانه های اجتماعی
    • تحلیلگر بازاریابی دیجیتال
    • Graphic Designer
    • توسعه دهنده وب
  • ایجاد ساختار تیم دیجیتال مارکتینگ

در بعضی از تیم های مارکتینگ که رابطه تنگاتنگی با دنیای فروش فایل و محتوا و خدمات دیجیتال دارند شاید بتوان ux designer را جزو تیم مارکتینگ محسوب کنید. اگر در مورد ux نمیدانید این مقاله را مطالعه کنید.

UX چیست؟ مفهوم طراحی تجربه کاربری از نظر 9 بزرگ این حوزه UX

اساسی‌ترین نقش‌های تیم دیجیتال مارکتینگ شامل این موارد است که ممکن با ساختار بالا کمی متفاوت باشد.

ساختار تیم مارکتینگ

کارشناس سئو مهمترین نقش تیم

یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ سئو است که به گفته بسیاری از کارشناسان، کلیدی‌ترین بخش بازاریابی آنلاین را برعهده دارد. متخصص سئو برای رتبه بندی جستجوی ارگانیک سایت سازمان در موتورهای جستجو، نظارت دائمی دارد. فردی که سکان‌دار این سمت است، می‌بایست سایت را بهینه کرده و در بهترین موقعیت قرار دهد.

مسئول تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا فرایند بازاریابی محتوا را از ایده‌پردازی تا بهینه‌سازی برای کسب و کار رهبری و ارزیابی می‌کند. به بیان ساده‌تر، با تولید محتوای مناسب و مرتبط برای وبسایت میتوان توجه مخاطبان را جلب کرد و افزایش رضایت آنها را در پی داشت.

مسئول تبلیغات

تبلیغات در تمامی حوزه های بازاریابی، از عناصر ضروری برای کسب موفقیت محسوب می‌شود. مسئول تبلیغات بر فعالیت‌های تبلیغاتی دیجیتال روزانه در بستر های مختلف مانند گوگل ادز و دابل کلیک نظارت دارد. متخصص تبلیغات باید کمپین‌های تبلیغات را بشناسد تا بتوانند برای هر هدفی که از واحد فروش و تحقیق و توسعه دریافت می‌کند، برنامه ریزی کند.

مدیر دیجیتال مارکتینگ می تواند برای سازمان های بزرگتر نقش استراتژیست و هماهنگ کننده را ایفا کند به طوریکه خروجی و افزایش فروش نتیجه و kpi این فرد محسوب می شود.

افزونه های جالبی برای اتوماسیون فرایندهای مارکتینگ وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها افزونه میلرلایت جهت اتوماتیک کردن فرایندهای ایمیل مارکتینک و مدیریت کمپین های وفاداری است.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید