101 موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام + اینفوگرافیک ✔️

در این مقاله می خواهیم در خصوص موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام صحبت کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام اولین قدم برای شروع کار تولید محتوای این شبکه اجتماعی است.

موضوع مناسب تولید محتوا به خصوص زمانی که این کار برای پیج های کسب و کار و فروش محصولات انجام می شود، اهمیت بیشتری پیدا می کند و باید توجه بیشتری به کیفیت و تناسب محتوا از جهات مختلف شود.

مقاله پیش رو در ابتدا به توضیحی جزئی در مورد تولید محتوا می پردازد و در ادامه به ارائه چند مثال و نمونه موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام خواهد پرداخت. به همین دلیل اگر دغدغه شما نیز به عنوان یک ادمین، موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام است، با این مقاله همراه باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

تولید محتوای اینستاگرام چیست؟

محتوا در اینستاگرام به چند شکل قابل تولید است؟

چه استراتژی هایی را باید در تولید محتوای اینستاگرام به کار برد؟

برای تولید محتوای مناسب در اینستاگرام چه نکاتی تأثیرگذارتر می باشند؟

چه موضوعاتی را می‌توان برای تولید محتوای اینستاگرام مورد استفاده قرار داد؟

برای بهتر دیده شدن محتوای تولید شده، چه اقداماتی می توان انجام داد؟

برای پیدا کردن موضوع تولید محتوای اینستاگرام، چه روش هایی وجود دارد؟

تولید محتوای اینستاگرام چیست؟

تولید محتوای اینستاگرام چیست؟پیش از تلاش برای پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام، نیاز است که با تعریف محتوا به طور کل آشنا بود. در واقع آشنایی با مفهوم محتوا به خصوص محتوای اینستاگرامی اولین گام برای تولید محتوا در این شبکه و ایده یابی برای موضوع مناسب آن است.

محتوای اینستاگرام

محتوای اینستاگرام
محتوا در اینستاگرام به پست هایی گفته می شود که در بازه های زمانی مختلف در پیج گذاشته می شود. این پست ها که ممکن است یک تصویر ساده یا ویدیو باشند، در جهت اشتراک گذاری یک مطلب خاص یا معرفی محصول به برخی کاربران مشخص یا عموم افراد مورد استفاده قرار می گیرند. اینستاگرام بر پایه همین محتواها فعالیت می کند و کاربران با باز کردن این شبکه تنها با محتوای آن در ارتباط هستند.

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام
بنا به تعریف گفته شده، تولید محتوا در اینستاگرام را می توان فعالیتی دانست که در طی آن یک پست با شرایطی که فرد قصد نمایش آن به دیگر کاربران را دارد، آماده می شود.

همان طور که گفته شد، اینستاگرام این امکان را دارد که تولید محتوا در قالب های مختلف انجام شود. باید به این نکته توجه کرد که اولین گام برای تولید محتوا، انتخاب موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام می باشد.

محتوا در اینستاگرام به چند شکل قابل تولید است؟

محتوا در اینستاگرام به چند شکل قابل تولید است؟
اینستاگرام در ابتدای عرضه به اندازه زمان فعلی امکانات نداشت و محدودیت در تولید محتوا باعث می شود که با وجود داشتن خلاقیت در ایجاد موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام، قدرت مانور کاربر کم باشد. اما امروزه می توان محتواهای اینستاگرامی را در قالب های متفاوت تری تولید و عرضه کرد.

تصاویر

تصاویر
اولین نوع محتوای قابل تولید در اینستاگرام تصاویر هستند. به طور کل اینستاگرام با محتوای تصویری شناخته می شوند. منظور از تصاویر در اینجا عکس هایی هستند که در قالب یک پست برای دنبال کنندگان نمایش داده می شوند. عکس ها را می توان هم در پست ها و هم در استوری به کاربران نمایش داد.

ویدیو کوتاه

ویدیو کوتاه
دیگر قالبی که در اینستاگرام می توان بر پایه آن تولید محتوا کرد، ویدیوها هستند. ویدیوهای اینستاگرامی دو نوع دارند که یک مدل آن ها محدودیت 1 دقیقه ای داشته و نباید از این زمان تجاوز کند تا قابل بارگیری در اینستاگرام باشد.

آی جی تی وی

آی جی تی وی

اما مدل دوم محتوای ویدیویی، آی جی تی وی ها هستند که هر چند از نظر حجمی سنگین تر هستند، اما کیفیت پخش بهتری داشته و با استفاده از آن ها می توان ویدیوها در مدت زمان بیشتری را برای کاربران عرضه کرد.

کپشن

کپشن
آخرین نوع محتواها در اینستاگرام کپشن یا توضیحاتی که در انتهای هر پست نوشته می شوند، می باشد. این توضیحات ممکن است تفسیر پست، توضیحات یک محصول و موارد دیگر باشند.

چه استراتژی هایی را باید در تولید محتوای اینستاگرام به کار برد؟

چه استراتژی هایی را باید در تولید محتوای اینستاگرام به کار برد؟
از زمانی که ادمین پیج برای پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام تلاش می کند، باید اصولی که در زمینه تولید محتوای اینستاگرامی حائز اهمیت هستند، در نظر گرفته شوند. این اصول و استراتژی ها فواید زیادی دارند که مهم ترین آن ها تولید یک محتوای مناسب، با کیفیت و مخاطب پسند است.

انتخاب موضوع

انتخاب موضوع

موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام اولین قدم و اصل در جهت تولید محتوا برای این شبکه اجتماعی است. داشتن خلاقیت و تولید محتواهای ناب و جدید بدون پیدا کردن موضوعات مناسب امکان پذیر نیست.

زمان بندی

زمان بندی

اصل دوم تولید محتوای اینستاگرام به این نکته اشاره می کند که پست های تولید شده باید در زمان مشخص و مناسب برای کاربران قرار داده شوند. به خصوص در پیج هایی که تولید محتوای آموزشی یا دنباله دار دارند، بهتر است زمان بندی قرار دادن پست ها کاملا مشخص باشد تا دنبال کنندگان با دقت بیشتری مطالب پیج را بررسی کنند.

پیشنهاد می کنیم از پست ایده تولید محتوا برای اینستاگرام دیدن کنید.

تعامل

تعامل
بهتر است پیج و مدیران آن با دیگر کاربران و دنبال کنندگان و همچنین پیج های دیگر در تعامل باشند. تعامل با کاربران کمک می کند که پیج، ارتقای کیفی داشته باشد و با استفاده از نظرات دنبال کنندگان، علاوه بر جذب رضایت در ایجاد محیطی که مورد پسند اکثریت است، موفق تر باشد.

همچنین تعامل با دیگر پیج ها نیز در جهت معرفی، شناخت رقبا و افزایش تعداد کاربران الزامی می باشد. به عنوان مثال ارتباط با کاربران می تواند از طریق نظرسنجی ها و ارتباط با دیگر پیج ها از طریق تبلیغات و … قابل انجام باشد.

شخصی سازی کردن

شخصی سازی کردن
در اولین اصل گفته شد که پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام الزامی است. زمانی که موضوعات در حوزه پیج از پیش آماده باشند، می توان با ایجاد استایل و ظاهر شخصی در عکس ها و ویدیوها به نوعی برندسازی نیز انجام داد.

برای تولید محتوای مناسب در اینستاگرام چه نکاتی تأثیرگذارتر می باشند؟

برای تولید محتوای مناسب در اینستاگرام چه نکاتی تأثیرگذارتر می باشند؟
برخی نکات در تولید محتوای اینستاگرامی وجود دارند که دقت به آن ها باعث تولید محتوای مناسب تر و اثرگذارتر می شود. اصلی ترین هدف در تولید محتوا از زمان پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام تا قراردادن آن در پیج، ارتقای کیفیت پیج است که با رعایت نکات ذکر شده در تولید محتوا، دستیابی به آن ساده تر می شود.

توجه به جزئیات محتوا

توجه به جزئیات محتوا
چه در زمان جست و جو برای موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام و چه در زمان آماده سازی برای قراردادن در صفحه، باید به تمام جزئیات محتوا دقت کرد. به عنوان مثال؛ در صورتی که محتوا یک ویدیوی آموزشی است، باید به کیفیت آن، صدا و … توجه کرده و سپس در پیج قرار داده شود یا در صورتی که محتوا دارای یک کپشن است، باید این کپشن از نظر لحن، میزان و … به طور کامل بررسی شود.

شناخت گروه هدف

شناخت گروه هدف
از دیگر نکاتی که از ابتدای یافتن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام و در واقع همان گام اول تولید محتوا باید در نظر گرفته شود، گروه هدف و غالب دنبال کنندگان پیج می باشند.

در صورتی که اکثریت دنبال کنندگان یک پیج را نوجوانان تشکیل دهند، بهتر است مطالب با لحن، ظاهر و نوع مناسب آن ها انتخاب شده و در صفحه منتشر شود تا مخاطب ارتباط بیشتری با محتواها بگیرد.

آشنایی کامل با هدف پیج

آشنایی کامل با هدف پیج
از دیگر نکات می توان به آشنایی کامل با هدف پیج اشاره کرد. البته زمانی که فرد قصد راه اندازی صفحه ای را دارد، این هدف باید قبل از ایجاد صفحه در نظر گرفته شود و در مورد صفحاتی که در حین فعالیت افرادی را به عنوان ادمین استخدام می کنند، اولین قدم برای شروع کار، کسب اطلاعات در مورد موضوع اصلی صفحه، ویژگی ها و اهداف آن می باشد.

تولید محتوای ارتباطی

تولید محتوای ارتباطی
در نهایت بهتر است برای بالا بردن کیفیت تولید محتوا در اینستاگرام هر چند وقت یک بار محتواهایی را با هدف ارتباط با کاربران در صفحه قرار داد. مثلا قرار دادن یک پست برای دریافت نظرات و بازخوردها در مورد فعالیت های اخیر می تواند یک تولید محتوای ارتباطی و کمک کننده به وضعیت پیج باشد.

چه موضوعاتی را می‌توان برای تولید محتوای اینستاگرام مورد استفاده قرار داد؟

چه موضوعاتی را می‌توان برای تولید محتوای اینستاگرام مورد استفاده قرار داد؟
هنگامی که صحبت از پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام می شود، ایده های مختلفی به ذهن افراد می رسد که برخی از آن ها ایده های نو و جدید و برخی دیگر ایده هایی هستند که قبلاً در دیگر صفحات استفاده شده‌اند.

نکته مهم در اینجا این است که حتی در صورت انتخاب موضوعاتی که پیش از این در حوزه آن ها فعالیت شده باشد نیز با اندکی خلاقیت می توان یک محتوای جدید ایجاد کرد. در ادامه، برخی از موضوعاتی که با ارائه ایده های جدید می توان آن ها را برای تولید محتوای اینستاگرام استفاده کرد را نام می بریم.

اخبار

اخبار
هر روز از ابتدا تا انتها اتفاقات و حوادث زیادی رخ می دهد که می توان آن ها را در قالب یک محتوای خبری برای کاربران ارائه کرد. خلاقیت در موضوع اخبار برای ایجاد تولید محتوای اینستاگرام می تواند در نوع بیان، موضوع اخبار و دیگر مواردی از این دست ایجاد شود.

مصاحبه

مصاحبه
از دیگر موضوعات برای تولید محتوا می توان مصاحبه با افراد موفق یا نام آور را نام برد. این مصاحبه می تواند در قالب یک ویدیو در صفحه قرار داده شود یا بعد از عکس فرد، با گذاشتن سوالات در کپشن برای کاربران نمایش داده شود.

سرگرمی

سرگرمی
موضوعات مرتبط با سرگرمی همیشه جذابیت دارند. سرگرمی می تواند تولید محتوای طنز و خنده دار، مسابقات و معماها و هر چیزی که باعث حس نشاط و هیجان در دنبال کنندگان می شود، باشد.

معرفی کتاب، فیلم و …

معرفی کتاب، فیلم و ...
از دیگر موضوعات مناسب برای تولید محتوا می توان به معرفی کتاب، فیلم، بازی های ویدیویی، اماکن دیدنی جهان و … بسته به هدف اصلی پیج اشاره کرد. به عنوان مثال در یک پیج تاریخی می توان با معرفی آثار بزرگان تاریخ، سلسله ها، حوادث مهم و … محتواهای مناسبی تولید کرد.

آموزشی

آموزشی
در زمینه آموزشی نیز پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام کار چندان سختی نیست. بسته به نوع و موضوع آموزش می توان پست هایی را تولید کرد که آموزش یک مطلب را به طور تخصصی و نوآورانه به کاربران ارائه کند.

مثلا برای یک پیج آموزش آشپزی می توان از ویدیوهایی که توسط ادمین ساخته می شوند، استفاده کرد تا علاوه بر تعامل بیشتر با دنبال کنندگان، از قراردادن مطالب دیگر پیج ها نیز جلوگیری شود.

برای بهتر دیده شدن محتوای تولید شده، چه اقداماتی میتوان انجام داد؟

برای بهتر دیده شدن محتوای تولید شده، چه اقداماتی میتوان انجام داد؟
بعد از جست و جو و یافتن مناسب ترین موضوع برای تولید محتوا در اینستاگرام، تولید محتوا آغاز می شود و در قدم بعدی محتوای تولید شده برای نمایش عمومی در صفحه قرار داده می شود. برخلاف تصور همگان، این آخرین مرحله نیست و اقداماتی نیز وجود دارند که به بهتر دیده شدن محتوا کمک می کنند.

استفاده از هشتگ ها

استفاده از هشتگ ها
یکی از راهکارهایی که موجب بهتر دیده شدن محتوا می شود، استفاده درست از هشتگ ها هستند. این کلمات کلیدی که با در نظر گرفتن موضوع محتوا انتخاب می شوند، پست را در دسته بندی هشتگ قرار می دهند و تمام افرادی که هشتگ را جست وجو می کنند، با این پست روبرو می شوند. هشتگ ها باید با کلمات مناسب و کلیدی، تعداد مناسب و در موقعیت مناسب باشند تا بیشترین تاثیر را داشته باشند.

اشتراک گذاری در دیگر شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری در دیگر شبکه های اجتماعی
از دیگر راه ها می توان به اشتراک گذاری محتوا در دیگر شبکه ها اشاره کرد. حتی اگر کاربر دارای شبکه اجتماعی دیگری نیز نباشد، می تواند با تبلیغ در دیگر پیج ها یا تشویق کاربران به اشتراک گذاری بازدید از محتوای تولید شده را افزایش داد.

استوری

استوری
استوری کردن آخرین روشی است که برای بهتر دیده شدن می توان از آن استفاده کرد. با توجه به این که ممکن است پست ها در نمایش دچار بی نظمی شوند، قرار دادن یک استوری و اعلام پست و تولید محتوای جدید می تواند به اطلاع رسانی بهتر به علاقه مندان کمک کند.

برای پیدا کردن موضوع تولید محتوای اینستاگرام، چه روش هایی وجود دارد؟

برای پیدا کردن موضوع تولید محتوای اینستاگرام، چه روش هایی وجود دارد؟
شاید در ابتدا پیدا کردن موضوع تولید محتوای اینستاگرام به خصوص موضوعات خلاقانه کار ساده ای نباشند. اما می توان با افزایش اطلاعات عمومی مانند مطالعه کتاب، سرچ در اینترنت، استفاده از نمونه های دیگر و تلاش برای تغییر آن ها انتخاب موضوع را آغاز کرد. این کار با گذشت زمان ساده تر شده و فرد می تواند موضوعات پخته و ناب تری برای صفحه خود پیدا کند.

لینک منبع:https://aylinweb.com/%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85/”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 − = 22

قبلا حساب کاربری ایجاد کرده اید؟
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
Loading...